21.1 C
Athens
26 April - 2024

Η Βουλγαρία στο βαλκανικό σκάκι για το φυσικό αέριο

Must read

Ξεχάστε τον αγωγό “Νότιο ρεύμα”. Η Μόσχα σταμάτησε το σχέδιο του αγωγού φυσικού αερίου και εμείς πρέπει να προσπαθήσουμε να συνειδητοποιήσουμε τη νέα – αρκετά δυναμική – κατάσταση, τονίζει ο αρθρογράφος Ράντοσλαβ Ντίκοβ της Βουλγαρικής Ραδιοφωνίας σε άρθρο του.

Στις Βρυξέλλες κινητοποιήθηκαν και στην συνάντηση των υπουργών Ενέργειας η χρηματοδότηση του συνδετικού αγωγού μεταξύ της Βουλγαρίας, της Ελλάδας και της Ρουμανίας μετατράπηκε σε πρώτη προτεραιότητα. Πρόκειται για τον επονομαζόμενο Κάθετο Διάδρομο Φυσικού Αερίου που εμφανίζεται εναλλακτική λύση του αγωγού “Νότιου ρεύματος”, ο οποίος θα μεταφέρει 3 με 5 δις κυβικά μέτρα φυσικό αέριο μέσω της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, από το 2019 αέριο θα φτάνει και από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του Διαδριατικού Αγωγού που θα μεταφέρει το μπλε καύσιμο για την Τουρκία, την Βουλγαρία, την Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία.
Η Βουλγαρία θυσίασε τα οφέλη της από το “Νότιο ρεύμα” στο όνομα της ευρωπαϊκής της ταυτότητας. Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας εξορύσσονται 360 εκ. κυβικά μέτρα αέριο που ισούται με το 10% των ετήσιων αναγκών της χώρας μας, αλλά βόρεια και νότια του Αίμου υπάρχουν αποθέματα 22 δις κυβικών μέτρων αερίου και αναμένεται το 2016 να εξορύσσουμε 1,5 δις κυβικά μέτρα, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούμε να ικανοποιούμε το 50% της εγχώριας κατανάλωσης.

Βάση στοιχείων της OMV από την περιοχή της Μαύρης θάλασσας αναμένονται άλλα 100 δις κυβικά μέτρα και μάλλον αυτό εννοούσε ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ όταν δήλωσε πως η Βουλγαρία σύντομα θα εξάγει φυσικό αέριο.

Το 2012 η κυβέρνηση έδωσε άδεια στην αμερικανική εταιρεία TransAtlanticPetroleum να αναζητήσει αέριο στην Βόρεια Βουλγαρία, αλλά με την έξαρση της δυσφορίας γύρω από το σχιστολιθικό αέριο η εξόρυξη δεν ξεκίνησε ποτέ.

Από την άλλη το σημαντικότερο είναι να κατασκευαστούν σταθμοί για υγραέριο που είναι φτηνότερο και εξασφαλίζει ανεξαρτησία αλλά η Τουρκία επιτρέπει να περνάνε από το Βόσπορο μόνο πετρελαιοφόρα. Γι’ αυτό η Βουλγαρία, η Σερβία, η Ουγγαρία και η Σλοβακία ενδιαφέρονται από την κατασκευή κοινών σταθμών στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη.
 

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article