22.7 C
Athens
29 March - 2024

H Γερμανία θα αυξήσει στα 25 ευρώ την τιμή CO2 από μεταφορές και θέρμανση

Must read

Η Γερμανία θα αυξήσει την τιμή για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις μεταφορές και τη θέρμανση των κτιρίων στα 25 ευρώ ανά τόνο από το 2021, μετά την έντονη κριτική  που δέχθηκε ότι το προτεινόμενο τιμολόγιο των 10 ευρώ ήταν πολύ χαμηλό .
Η κατώτερη κοινοβουλευτική επιτροπή τον περασμένο μήνα ενέκρινε ένα πακέτο για να βοηθήσει τη Γερμανία να επιτύχει τον στόχο της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο 55% του επιπέδου του 1990 μέχρι το 2030, αλλά οι αντιπολιτευόμενοι Πράσινοι, οικονομολόγοι, επιχειρηματικοί όμιλοι και ακτιβιστές άσκησαν έντονη κριτική για την προτεινόμενη τιμή των 10 ευρώ ανά τόνο CO2 για τις τιμές εκπομπών.
Μια συμφωνία για την υψηλότερη τιμή μεταξύ της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και των περιοχών προετοίμασε το έδαφος για την ανώτατη Βουλή ώστε να συμφωνήσει πριν από τα Χριστούγεννα τη μείωση του ΦΠΑ στους κρατικούς σιδηροδρούς Deutsche Bahn,.
Το Βερολίνο θέλει να κάνει τα ταξίδια με το σιδηρόδρομο φθηνότερα για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να πάρουν το τρένο αντί για το αυτοκίνητο ή τις εσωτερικές πτήσεις
Μια ομάδα εργασίας μιας επιτροπής που μεσολαβεί μεταξύ της ανώτερης και της κατώτερης κοινοβουλευτικής επιτροπής, πρέπει να εγκρίνει τη συμφωνία μέχρι την Τετάρτη και στη συνέχεια θα πρέπει να εγκριθεί  την Παρασκευή.

Το 2026 από 55 έως 65 ευρώ ανά τόνο

Η τιμή του άνθρακα έχει ως στόχο να καταστήσει τα ορυκτά καύσιμα ακριβότερα, έτσι ώστε οι εταιρείες και οι πολίτες να στραφούν στις πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.
Σύμφωνα με τη νέα συμφωνία, η τιμή του άνθρακα θα ανέλθει σε 30 ευρώ ανά τόνο το 2022, 35 ευρώ το 2023, 45 ευρώ το 2024 και στη συνέχεια 55 ευρώ το 2025, ενώ από 55 έως 65 ευρώ θα ισχύσει για το 2026, σύμφωνα με κοινοβουλευτικές και κυβερνητικές πηγές που επικαλείται το Reuters .
“Ο φόρος για τα ταξίδια με το τρένο θα μειωθεί, η φορολογική ελάφρυνση για τους επιβάτες θα αυξηθεί και τα έσοδα από την υψηλότερη τιμή CO2 θα χρησιμοποιηθούν όλα για να μειωθεί η εισφορά EEG, περιορίζοντας την επιβάρυνση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και των ιδιωτικών νοικοκυριών”, πρόσθεσε ο Laschet.
Η εισφορά EEG είναι η αμοιβή που οι καταναλωτές πρέπει να πληρώσουν για να στηρίξουν τη στροφή της Γερμανίας προς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και για να αντισταθμίσουν τις αυξημένες τιμές της βενζίνης από την υψηλότερη τιμή άνθρακα, οι μετακινούμενοι θα λάβουν περισσότερη φορολογική ελάφρυνση, ανέφεραν οι πηγές.

Απειλή για την ανταγωνιστικότητα 

Ο Holger Loesch, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής βιομηχανίας BDI, δήλωσε ότι η αύξηση της τιμής του άνθρακα απειλεί να μειώσει δραστικά την ανταγωνιστικότητα της Γερμανίας.
“Ο συμβιβασμός για τη δέσμη μέτρων για το κλίμα καθιστά ακόμη πιο επείγουσα την ανακούφιση των βιομηχανικών επιχειρήσεων που πλήττονται από την τιμή του CO2 από την πρώτη μέρα στον ίδιο βαθμό με τις εταιρείες στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ”, ανέφερε.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article