23.8 C
Athens
6 May - 2025

Ακρίβεια χωρίς φρένο: Αύξηση τιμών για τέταρτο συνεχόμενο μήνα – «Με το κομμάτι» μετράνε πλέον τις αγορές τα νοικοκυριά

Must read

Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις περί «σταθεροποίησης», η πραγματικότητα στα ράφια των σούπερ μάρκετ διαψεύδει κάθε αισιόδοξη πρόβλεψη. Για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, οι τιμές βασικών αγαθών τραβούν την ανιούσα, επιβεβαιώνοντας ότι η ακρίβεια όχι μόνο δεν περιορίζεται, αλλά παγιώνεται ως καθεστώς στην ελληνική καθημερινότητα.

0,23% αύξηση τον Απρίλιο – Κι όμως, λένε ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα «σταθεροποιείται»

Η μηνιαία έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τον Απρίλιο καταγράφει νέα αύξηση 0,23% στις τιμές, ενισχύοντας την εικόνα μιας σταθερά ανοδικής πορείας για το 2025. Παρά τις σχετικές πιέσεις, η κυβέρνηση επιμένει στην απόφαση να τερματίσει οριστικά το προσωρινό πλαφόν κέρδους σε βασικά αγαθά από τις 30 Ιουνίου. Και τούτο, παρότι γνωρίζει πως η απότομη και οριζόντια άρση του μέτρου ενδέχεται να φέρει νέο κύμα αυξήσεων, ειδικά στις πιο ευάλωτες κατηγορίες προϊόντων.

Κρέας, γλυκά, φρούτα: Πρωταθλητές στις αυξήσεις

Στο 12μηνο, οι αυξήσεις είναι ανησυχητικές:

+14,45% σε μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη, λόγω των εκρηκτικών τιμών στο κακάο και τον καφέ διεθνώς.

+10,08% στα φρέσκα κρέατα, ως αποτέλεσμα της μείωσης του ζωικού κεφαλαίου λόγω ασθενειών και της ανόδου των διεθνών τιμών, κυρίως στα εισαγόμενα είδη.

+2,79% στα φρέσκα ψάρια και θαλασσινά.

+1,80% στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών και της χαμηλής παραγωγής λόγω ψύχους.

+1,55% σε νερά, χυμούς και αναψυκτικά.

Η κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι «ο πληθωρισμός στα τρόφιμα σταθεροποιείται», χάνει κάθε έρεισμα μπροστά στην ψυχρή πραγματικότητα των αριθμών – και του ταμείου.

Πού μειώθηκαν οι τιμές;

Ανάσες εντοπίζονται κυρίως σε μη τρόφιμα:

Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού

Τροφές για κατοικίδια

Ορισμένα είδη παντοπωλείου, κυρίως λόγω της αποκλιμάκωσης στην τιμή του ελαιολάδου

Από τις 23 συνολικές κατηγορίες που μετρά το ΙΕΛΚΑ, μόλις οι 11 εμφάνισαν μείωση, ενώ οι 12 κατέγραψαν αύξηση, επιβεβαιώνοντας την καθολική εικόνα ασφυξίας.

Ένα νοικοκυριό μετρά πλέον τις αγορές με το κομμάτι

Η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης συνεχίζεται μεθοδικά και ανελέητα. Το σούπερ μάρκετ – ο καθρέφτης της καθημερινότητας – έχει μετατραπεί σε πεδίο αντοχής και επιβίωσης, όπου κάθε προϊόν περνά από το μικροσκόπιο πριν μπει στο καλάθι.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article