23.3 C
Athens
28 March - 2024

Αγωγός TΑΡ: Το 2020 ξεκινούν οι παραδόσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη

Must read

«Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προχωρά η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TΑΡ», ανέφερε ο διευθυντής του έργου για την Ελλάδα Ρίκαρντ Σκούφιας, στο συνέδριο του Economist, επισημαίνοντας ότι το 2020 θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις αερίου στην Ευρώπη.

Ο κ. Σκούφιας χαρακτήρισε εξαιρετική τη συνεργασία τόσο με την κυβέρνηση όσο και με τις περιφερειακές και τοπικές αρχές, ενώ τόνισε ότι το έργο μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη για περισσότερα ενεργειακά έργα στην Ελλάδα. Την εκτίμηση ότι σε δύο χρόνια θα έχουμε γεωτρήσεις στον ελληνικό χώρο διατύπωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Γιάννης Μπασιάς. Επανέλαβε δε ότι η εταιρεία προγραμματίζει νέες σεισμικές έρευνες στην περιοχή του Ιονίου και νότια της Κρήτης προκειμένου να αυξηθεί η διαθέσιμη πληροφορία για το δυναμικό υδρογονανθράκων της περιοχής.

Η Μίλι Τορνάγκι, αντιπρόεδρος ερευνών και τεχνικών υπηρεσιών της ιταλικής Edison, τόνισε ότι υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η οποία μπορεί να καλύψει ως και το 20% της ζήτησης φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναφορικά με τις εξελίξεις στην περιοχή του δυτικού πατραϊκού κόλπου, όπου η Edison συμμετέχει στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης μαζί με τα Ελληνικά Πετρέλαια, επισήμανε ότι βρισκόμαστε στην φάση της αξιολόγησης των σεισμικών και σύντομα θα ληφθεί η τελική απόφαση για την πραγματοποίηση γεώτρησης Ο διευθυντής διεθνών δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Καραγιαννάκος επισήμανε ότι η εταιρεία διευρύνει το πεδίο δράσης της τόσο στην ελληνική λιανική αγορά όσο και σε γειτονικές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Παράλληλα προχωρά σε επενδύσεις που θα διασφαλίσουν την πρόσβαση απομακρυσμένων περιοχών της χώρας στο φυσικό αέριο με την τεχνολογία του υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας ή του συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Στις περιοχές ενδιαφέροντος περιλαμβάνονται η Θράκη, η Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία, η Πελοπόννησος και η Στερεά Ελλάδα. Ο κ. Καραγιαννάκος τόνισε ότι ήδη στη χώρα μας κυκλοφορούν 1.500 αυτοκίνητα με καύσιμο φυσικό αέριο ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις ανέφερε ότι το κόστος εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο περιλαμβάνεται στα χαμηλότερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο διευθύνων σύμβουλος της M&Μ Παναγιώτης Κανελλόπουλος τόνισε ότι οι χαμηλές τιμές του φυσικού αερίου το τελευταίο διάστημα οδήγησαν σε αύξηση της κατανάλωσης στην ελληνική αγορά.

Ζήτησε ωστόσο μείωση των χρεώσεων του ΔΕΣΦΑ για τη χρήση των εγκαταστάσεων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας επικαλούμενος το πρότυπο του Ιταλού διαχειριστή. Απαντώντας ο διευθυντής στρατηγικής του ΔΕΣΦΑ Δημήτρης Καρδοματέας ανέφερε ότι οι χρεώσεις στη Ρεβυθούσα είναι ανάλογες με αυτές που ισχύουν στα άλλα σημεία εισόδου φυσικού αερίου της χώρας. Προσέθεσε ωστόσο ότι το πρόβλημα θα λυθεί σε συνεννόηση με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας κατά την επόμενη αναθεώρηση των τελών χρήσης του συστήματος. Υπογράμμισε ακόμη ότι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα το 2018. Στην αναβάθμιση του σταθμού περιλαμβάνονται και έργα φόρτωσης βυτιοφόρων και πλοίων με υγροποιημένο αέριο.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article