28 C
Athens
19 May - 2024

Ψηφίζεται ο Κλιματικός Νόμος στη Βουλή εν μέσω αντιπαράθεσης -Τι περιλαμβάνει

Must read

Αργά το απόγευμα αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Εθνικός Κλιματικός Νόμος- Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Στη συζήτηση παρέμβαση θα κάνει ο Αλέξης Τσίπρας.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου είχε ταχθεί μόνο η Ν.Δ., ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επιφυλάχθηκαν και ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.

Στο επίκεντρο της σημερινής συζήτησης, αλλά και της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης βρίσκονται και οι δύο τροπολογίες που προβλέπουν:

– Την έκτακτη οικονομική ενίσχυση μέχρι 600 ευρώ για το λογαριασμό ρεύματος και

– Την υποχρεωτική εξαίρεση από την αναδάσωση των εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες αλλά δεν έχουν κυρωθεί στους δασικούς χάρτες.

Μ. Κατρίνης – ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛΛ.

Με το ζήτημα της τουρκικής προκλητικότητας ξεκίνησε την παρέμβασή του στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και εκπρόσωπος του Νίκου Ανδρουλάκη, Μιχάλης Κατρίνης.

Επισήμανε ότι η Τουρκία στοχεύει στη δημιουργία τετελεσμένων, με στόχο να θέσει το Αιγαίο εκτός κανόνων και νομιμότητας. Μίλησε για την αναγκαιότητα για εθνική ενότητα.

Είπε ότι «ορθά, αλλά με καθυστέρηση ο πρωθυπουργός, ενημερώνει στον ΟΗΕ», σημειώνοντας ότι πρέπει να κάνει το ίδιο και με τους άλλους διεθνείς οργανισμούς. Την κάλεσε να ζητήσει την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία τονίζοντας ότι «δεν μπορεί η τουρκική προκλητικότητα να μένει αναπάντητη».

Όσον αφορά τον Κλιματικό Νόμο, είπε ότι η κυβέρνηση περνάει κάτω από τον πήχη. Περιορίζεται στις εντυπώσεις και την επικοινωνία και δεν πηγαίνει στην ουσία.

Ωστόσο αναγνώρισε καλές προθέσεις στην κυβέρνηση, αναφέροντας ότι δεν δείχνει τόλμη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, την ενίσχυση των πολιτών αλλά και την επαρκή προστασία του περιβάλλοντος.

Τι περιλαμβάνει

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από την 1η Ιανουαρίου 2026, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Εξαιρούνται οι νησιωτικοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α βαθμού των ως άνω περιοχών. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επαναξιολογεί την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο ημερομηνία εφαρμογής των ως άνω μέτρων και τη σκοπιμότητα επέκτασής τους και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας και εισηγείται την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 34, κατόπιν εκτίμησης των σχετικών επιπτώσεων.

Από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών ρύπων έως 50 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ). Για τον υπολογισμό του ποσοστού του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα νέα αυτοκίνητα που αποκτώνται με πώληση και χρηματοδοτική μίσθωση. Το ποσοστό υπολογίζεται σε ετήσια βάση.

Η υποχρέωση υφίσταται για κάθε εταιρεία που έχει αποκτήσει τουλάχιστον 4 εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους. Αν η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει τουλάχιστον 4 εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, στον υπολογισμό του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν σωρευτικά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και για όλα τα επόμενα έτη. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας με την υποχρέωση της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.

Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση του άρθρου 43 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) τίθενται στόχοι με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον παρόντα και τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.

Από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται θα είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article