21.3 C
Athens
15 May - 2024

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι 40% πιο βιώσιμα από τα συμβατικά αυτοκίνητα

Must read

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο «βιώσιμα» από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικές καύσης, σύμφωνα με τη μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας (UBA). Το ποσοστό αυτό δεν αυξηθεί στο 5% έως το 2030. Στόχος είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να διατηρήσουν το κλιματικό τους πλεονέκτημα, ακόμη και αν το μερίδιο ηλεκτρονικών καυσίμων αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, η μελέτη της UBA επισημαίνει αρνητικά στοιχεία των ηλεκτρικών οχημάτων στο περιβάλλον, ειδικά στο νερό και στο έδαφος. Αυτό οφείλεται κυρίως στα ορυκτά καύσιμα που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και των μπαταριών. Καθώς αυτό το μερίδιο μειώνεται σταδιακά, τόσο θα μειώνονται και οι αρνητικές προϋποθέσεις για το περιβάλλον.

Επίσης, οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πρώτων υλών εξόρυξης (κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο) που είναι κρίσιμες για την παραγωγή μπαταριών EV να μειωθούν, καθώς η ανακύκλωση των υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες. Η μελέτη της UBA εξέτασε επίσης τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ελαφρών φορτηγών που κινούνται με LNG. Σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντικό πλεονέκτημα έναντι των πετρελαιοκίνητων φορτηγών. Από την άλλη, τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα εγγραφούν το 2030 θα είναι έως και 78% πιο βιώσιμα από τα αντίστοιχα φορτηγά που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, παρά το γεγονός ότι αυτά τα οχήματα διανύουν πολλά χιλιόμετρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρουν αρχικά μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω των μπαταριών, ενσωματωμένη μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της διάρκειας ζωής τους στα 200.000 χιλιόμετρα αποκαλύπτει τις αντίστοιχες εκπομπές σε σύγκριση με τα αντίστοιχα παραδοσιακά εσωτερικά καύσης.

Η μελέτη δείχνει ότι ένα ηλεκτρικό πρέπει να διανύσει περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αρχικό αποτύπωμα και να ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα καύσης ως προς τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Μακροπρόθεσμα και μετά από 200.000 χιλιόμετρα, ένα ηλεκτρικό εκπέμπει κατά μέσο όρο 24,2 τόνους CO2 από τους 33 τόνους που εκπέμπει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Ωστόσο, η ανάλυση υπογραμμίζει πως όταν ένα ηλεκτρικό βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστούν περισσότερα χιλιόμετρα για να ξεπεράσει τα οχήματα εσωτερικής καύσης, ενώ εάν βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα που ξεπερνάει πολύ.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article